MS Mode en America Today groeien vooral online

MS Mode en America Today groeien vooral online

MS Mode en America Today hebben vorig jaar opnieuw een positief bedrijfsresultaat (ebitda) in de boeken geschreven. De omzetten van beide modeketens namen licht af, terwijl de webwinkel juist een groei liet zien. Dat heeft moederconcern Coolinvestments bekendgemaakt.

De omzet van MS Mode kwam uit op 126,1 miljoen euro, zo’n acht miljoen minder dan in 2017. Dat komt volgens de modeketen doordat bij het boekjaar 2017 ook de doorstartperiode, eind 2016, hoort. Exclusief het laatste kwartaal van 2016 steeg de omzet juist met 9,4 procent. Daarnaast is de nettomarge licht verbeterd. De ebitda kwam uit op een miljoen euro, net als in 2017. Netto staat om boekhoudkundige redenen nog een verlies van negen ton in de boeken.

Zusterketen America Today zag zijn omzet met vier ton afnemen tot 58,2 miljoen euro. De ebitda liep terug van 3,6 naar 2,7 miljoen euro, netto draaide de modeketen vrijwel break-even. 

Zowel MS Mode als America Today zag de online omzet toenemen. Bij de eerstgenoemde keten steeg de webwinkelomzet van 13,7 naar 15,6 miljoen euro, bij America Today van 9,6 naar 11,3 miljoen. MS Mode heeft nu een online aandeel van 12,4 procent, bij America Today is dat al 19,5 procent. Waar America Today er vorig jaar één winkel bij kreeg en op een totaal van 67 staat, vielen er bij MS Mode per saldo vijf winkels af en zijn er nu nog 217.

Meer weten over de ontwikkelingen bij de retailmerken van Coolinvestments? RetailTrends werd in Diemen bijgepraat door mede-eigenaar Jonathan Kahn van Coolinvestments en ceo Peter van Kampen van America Today en MS Mode. Woensdag verschijnt op RetailTrends.nl een uitgebreid verhaal met aandacht voor die formules en Coolcat, maar ook voor V&D en To Be Dressed.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends