Beter Bed ziet verlies oplopen en is bijna verlost van Matratzen Concord

Beter Bed ziet verlies oplopen en is bijna verlost van Matratzen Concord

Beter Bed zag afgelopen halfjaar zijn totale verlies verder oplopen naar 22,7 miljoen euro, terwijl de omzet met negen procent steeg. Dat blijkt uit halfjaarcijfers van het beddenconcern. Het bedrijf verwacht eind 2019 zijn dochteronderneming Matratzen Concord verkocht te hebben. 

Waar de eerste helft van 2018 nog een omzet van 86,4 miljoen euro werd behaald, is dat het eerste halfjaar van 2019 opgelopen naar 94,2 miljoen euro. Binnen de Benelux werd er 83,1 miljoen euro omgezet met de winkels van Beter Bed en Beddenreus, dat betekent een stijging van 6,4 procent en een 4,6 procent like-for-like groei. In Nederland bleef de omzet stijgen, mede door het verkopen van merken als Tempur en de circulaire boxspring Element, maar ook door de sterke online propositie van het merk.

De 22,7 miljoen verlies is voornamelijk afkomstig van Matratzen Concord, dat Beter Bed sinds juni dit jaar probeert te verkopen. Zonder het verlies van Matratzen Concord zou Beter Bed een operationele winst van 0,4 miljoen euro hebben behaald. Het dochterbedrijf van Beter Bed, dat actief is in de DACH-regio, had een omzet van 91,9 miljoen euro het eerste halfjaar van 2019. Dat is een daling van 18,1 procent ten opzichte van vorig jaar. Die daling komt voort uit de 165 winkels die gesloten zijn en ook daalde de like-for-like omzet van de bestaande winkels met 9,8 procent.

Beter Bed hoopt de verkoop van het dochterbedrijf eind 2019 af te ronden, maar werkt ondertussen ook aan een verbeterprogramma om de oorspronkelijke positie van Matratzen Concord op de markt te herstellen.

Reacties 2


VM B 31 aug, 16:51

Net wel !!
Concord past niet meer in de filosofie van Beter Bed Holding (niet voor het aanbod en niet voor de cultuur). Als alle energie kan gestopt worden in Benelux en groeilanden en DBC is er nog veel marge voor snelle verbetering !!


beter bed 30 aug, 13:45

Beter bed zijn marge zal door de verkoop van tempur enorm gezakt zijn! De marge op een merk als tempur is heel klein zeker gezien de kortingen die er moeten gegeven worden. Om een voorbeeld te geven op Mline (hun eigen merk)hebben ze een marge van meer dan 3 en op tempur 2,3... en dat is allemaal voor kortingen. ik zie het niet meer goed komen...

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!