Suittruck zoekt samenwerking met retailers

Suittruck zoekt samenwerking met retailers

Suittruck wil zijn ‘full bodyscan’ ook aanbieden aan andere kledingwinkels. Het deelbaar maken van deze tool is de enige manier om er een succes van te maken, zegt eigenaar Rutger Vlaming van de maatpakkenverkoper tegenover RetailNews.

Met de bodyscan van Suittruck kunnen klanten zich in 3D opmeten, zodat ze in enkele seconden hun exacte maten weten. Ook krijgen ze een digitale avatar te zien, zodat ze direct zien hoe de kleding op hun lichaam staat. Door die voor zichzelf te houden zou Suittruck een te klein publiek hebben, zegt Vlaming. “De data die je dan ophaalt is voor een te beperkt doel bruikbaar en de verhouding tussen kosten en baten is te laag.”

De voormalige RetailRookie wil fysieke retailers op meer manieren faciliteren. Zo denkt Vlaming aan gezichtsherkenning, waarbij een consument die een kledingzaak binnenkomt direct zijn eigen avatar ziet verschijnen. Hij kan vervolgens kiezen wat voor kledingstuk hij in welke kleur wil, en dan op ‘Tinder-achtige’ wijze door het assortiment swipen. “Retail gaat veel meer richting gaming”, stelt Vlaming. “Een koffiebar was tien jaar geleden een manier om klanten te trekken, maar dat is vandaag lang niet meer genoeg.”

Naast deze tools voor andere retailers, overweegt Vlaming ook zelf fysieke winkels te openen. Dat moet gebeuren met het pakkenmerk Frederik George, dat hij al jaren voor Suittruck oprichtte.

Suittruck rijdt met trucks door het land om maatpakken op locatie aan te meten en te verkopen. Na Nederland en België hoopt het concept ook naar de Verenigde Staten te gaan.
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends