Made.com verkiest België boven Nederland voor logistiek

Made.com verkiest België boven Nederland voor logistiek

Made.com gaat zijn producten vanuit Antwerpen naar tien Europese landen versturen. De verkoper van designmeubelen heeft ook een locatie in Nederland overwogen, vertelt operations director Frédéric Beltoise in zakenkrant De Tijd.

De stap is opvallend, omdat België veel moeite heeft e-commercespelers aan te trekken en vaak juist voor Nederland wordt gekozen als logistiek hub. Made.com werkt in de Antwerpse haven samen met logistiekbedrijf Katoen Natie. De etailer begint met een oppervlakte van 36 duizend vierkante meter en dat moet op termijn verdubbelen. Daarmee wordt het het grootste e-commercemagazijn in België.

Groter spelers als bol.com, Coolblue en Zalando bedienden de Belgische consument al jaren met magazijnen net over de grens. Ook maakte Zalando recent bekend een nieuw dc niet zoals eerder gepland in Wallonië te bouwen, maar in Bleiswijk. Made.com heeft ook gekeken naar Nederland, Duitsland en Frankrijk, zegt Beltoise. “Ons nieuwe magazijn ligt centraal in Europa en vlak bij de havens van Rotterdam en Antwerpen, waarlangs zeventig procent van onze producten aankomt”, verklaart hij de uiteindelijke keuze voor België.

Made.com was vorig jaar goed voor een omzet van zo’n tweehonderd miljoen euro, een groei van meer dan een derde. De etailer draaide bovendien ‘bijna break-even’. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!