HEMA wil met de overstap naar een nieuwe logistieke dienstverlener snel pijnpunten in de keten kunnen opsporen. Voor klanten leidt dat tot een verbeterde productbeschikbaarheid in de online en offline winkels, zegt hoofd logistieke planning Guido Hillesum van de winkelketen.
HEMA werkt sinds begin dit jaar samen met APL Logistics. Een belangrijk voordeel daarvan is volgens Hillesum de mogelijkheid van documentenbeheer en het gebruik van zogenoemde ‘workflows’. Daarmee kan HEMA eenvoudig de juiste mensen koppelen aan besluiten die in de supplychain moeten worden genomen. “Dat vinden we heel fijn, want met kantoren in Azië en Amsterdam, een support office en een distributiecentrum zitten onze mensen verspreid over veel verschillende plekken.”
De overstap heeft ook te maken met de steeds verdergaande internationalisering van HEMA. Tot voor kort was de retailer actief in Nederland en een aantal Europese landen, inmiddels zijn Dubai en Qatar daarbij gekomen en staat de stap naar de Verenigde Staten en Canada op de planning. “Voorheen waren we puur met import bezig”, zegt Hillesum over de logistieke kant van die uitbreiding. “Nu komt daar een exportdeel bij.” Een wereldwijd actieve partner als APL Logistics komt daarbij goed van pas. “Je wilt uiteindelijk een global network hebben om niet alleen je inkomende, maar ook je uitgaande goederenstroom goed te beheren.”
Lees het hele verhaal op RetailTrends.
Reacties 0