Het beste van RetailTrends: week 36

Het beste van RetailTrends: week 36

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

De val van Hudson's Bay: zes oorzaken
Hudson’s Bay opende op 5 september 2017 zijn eerste winkel in Nederland. Bijna exact twee jaar later lijkt het doek gevallen voor de warenhuisketen, waarvan al tijden duidelijk was dat het moeizaam ging. Zes oorzaken van de snelle ondergang.

Het gaat allemaal echt niet snel genoeg, de markt wacht op niemand
Rabobank maakt zich steeds meer zorgen omdat veel te weinig winkeliers echt in actie willen of kunnen komen om zaken te veranderen. Zeker voor zelfstandige retailers zijn de uitdagingen groot en worden ze steeds groter. De concurrentie neemt toe en de relevantie van veel winkels en formules neemt qua bereik en aanbod af. Het dak moet dus gerepareerd worden terwijl het stormt.

Het nieuwe avontuur van Stach Food
De buurtwinkel voor de drukke stadsmens heeft honger om te groeien. Horeca- en cateringgigant Vermaat Groep heeft per 3 september een meerderheid van de aandelen in Stach Food genomen. De foodwinkelketen van oprichters Stach Schaberg en Esgo Kuiper staat na acht jaar bouwen aan de vooravond van een expansie binnen Nederland en de stap naar Duitsland

Zo vult Daka drieduizend vierkante meter in The Wall
Daka opende vorige maand zijn vijftiende vestiging. In het Utrechtse winkelcentrum The Wall brengt de van oorsprong Rotterdamse formule op drieduizend vierkante meter sport en lifestyle samen.

Een sneaker van zee-afval? Adidas toont aan dat het kan
Om het plastic afval in de zee te reduceren, is Adidas vanaf 2015 een samenwerking aangegaan met Parley for the Oceans. Het doel? Van zee-afval sportkleding maken. Adidas verwacht in 2019 elf miljoen paar schoenen te hebben gemaakt van gerecyclede plastic flessen die uit de ocaan gehaald zijn.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends