Sportwinkelketens Perry en Aktiesport hebben in het eerste halfjaar ‘een positieve like-for-like groei’ van de omzet laten zien. Ook koersen de formules af op een beter bedrijfsresultaat dan vorig jaar, meldt moederbedrijf Sports Unlimited Retail, onderdeel van JD Sports.
Exacte omzetcijfers voor de Nederlandse ketens worden niet gedeeld. Wel laat het sportwinkelbedrijf weten dat dit het derde halfjaar op rij is met een positief resultaat sinds de overname door JD Sports in 2016. De retailers verwachten zowel on- als offline de groei door te zetten en dit boekjaar af te sluiten met een beter resultaat. Het vorige boekjaar, dat liep tot begin februari, maakten Perry en Aktiesport voor het eerst winst onder hun nieuwe eigenaar.
Sports Unlimited laat verder weten dat dit jaar een nieuw omnichannelplatform wordt uitgerold. Daarmee komen alle transacties en klantgegevens van winkels en de webshop realtime beschikbaar. Perry en Aktiesport kunnen daarvan gebruikmaken voor het loyaliteitsprogramma en ‘customer experience toepassingen’, zo klinkt het.
Perry en Aktiesport nemen verder een nieuw softwarepakket in gebruik om de klantenservice te professionaliseren. De nieuwe technologie biedt klanten een ‘naadloze omnichannelervaring’ op diverse spraak-, video-, mobiele en sociale platformen en de reguliere website. Eerder dit jaar gingen de sportretailers al van start met click & collect, waarmee nu in 26 winkels een pilot draait.
Reacties 0