In 2050 doen consumenten hun boodschappen niet meer op een fysieke plek maar online. Dat voorspelt foodfuturist en -designer Chloé Rutzerveld. “Er zijn een stuk minder supermarkten, maar ze zijn van grotere omvang”, zegt ze tegenover RetailTrends. “Het worden plekken waar mensen informatie en ideeën over voeding met elkaar uitwisselen.”
Rutzerveld denkt onder meer dat consumenten in de toekomstige supermarkt met onder meer voedingsdeskundigen en experts in gesprek gaan om meer inzicht krijgen in nieuwe voedingstechnieken en productieprocessen. Ook denkt zij dat straks de technologie achter kweekvlees inzichtelijk wordt voor consumenten tijdens een supermarktbezoek. “Door de technologie inzichtelijk te maken op de plek waar je het koopt zien klanten het steeds meer als een normaal product dat van toegevoegde waarde is, in plaats van als iets engs.”
Rutzerveld onderzoekt in haar rol als foodfuturist met behulp van de wetenschap nieuwe technologieën die de voedingsindustrie efficiënter, gezonder en duurzamer maken. Het hele verhaal over haar visie op eten in 2050 en hoe zij denkt dat de supermarkt van de toekomst eruit ziet, lees je in het jubileumnummer van RetailTrends.
Reacties 0