Retailers moeten meer nadenken over de toekomst. Een beroep doen op sciencefictionschrijvers is dan ook geen slecht idee, vindt trendwatcher Sander Duivestein.
Grote bedrijven als Google, Nike, Microsoft en Apple maken al gebruik van sciencefictionschrijvers. Om na te denken over de grote vragen: hoe ziet de toekomst eruit? En wat kan onze rol daarin zijn? Logisch, zegt Duivestein in het jubileumnummer van RetailTrends. "Schrijvers en filmmakers zijn meestal onconventionele denkers. Zij laten zich niet begrenzen door de regels en normen en waarden van de maatschappij waarin we nu leven. Zij zien iets, een stipje aan de horizon, en nemen ruim de tijd om daarover na te denken. We hebben het met zijn allen vaak over outside-the-box denken. Zij hebben niet eens een doos. Die is al lang weggegooid."
Volgens Duivestein zijn bedrijven 'vooral met de dagelijkse gang van zaken en met de shit van gisteren bezig en te weinig met wat morgen brengt'. "Terwijl de toekomst nieuwe problemen zal hebben die voor een bedrijf juist kansen bieden." Lees hier het artikel in het digitale magazine.
Hugo Vis 19 sep, 22:46
B C 19 sep, 13:28