Zweedse bezorger Budbee nu ook in Nederland

Zweedse bezorger Budbee nu ook in Nederland

De Zweedse bezorgdienst Budbee is van start gegaan in Nederland. Het in 2016 opgerichte bedrijf bezorgt internetaankopen bij de mensen thuis en is naar eigen zeggen marktleider in Zweden, Denemarken en Finland. Die positie wil Budbee ook hier bereiken.

"Wat ons onderscheidt is een hele sterke focus op de eindgebruiker (lees: de mensen thuis)", zegt general manager Jørgen Höppener tegen RetailTrends. Budbee bezorgt alleen 's avonds. Vóór 14.00 uur krijgt de consument een sms'je met een tijdsframe van één uur waarbinnen hij de bezorging kan verwachten. De bezorger kan via een app worden gevolgd. Zeven minuten voordat de bezorging plaatsvindt, krijgt de consument opnieuw een sms'je.

Desenio, Nordic-Nest en Babyshop behoren in Nederland tot de eerste klanten. Voor de expansie kreeg Budbee in april 4,8 miljoen euro van modeconcern H&M en investeringsmaatschappij Kinnevik. "H&M is een klant en we bezorgen voor hen in Scandinavië. We werken er hard aan om dat ook in Nederland mogelijk te maken", zegt Höppener. Budbee maakt in Nederland gebruik van twintig tot vijftig bezorgers. "Ervaren last-mile partners", aldus Höppener. "Momenteel zijn we daarnaast ook bezig een eigen pool van bezorgers op te bouwen." 

Op RetailTrends vertelt general manager Jørgen Höppener meer over de plannen van Budbee.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!