'Hyperpersonalisatie dwingt retailers aanbod te heroverwegen'

'Hyperpersonalisatie dwingt retailers aanbod te heroverwegen'

Productpersonalisatie op basis van genetische eigenschappen zal een steeds grotere invloed op retailers en merken krijgen. Dat geldt met name voor de food- en cosmeticabranche, stelt directeur Orli Kadoch van techbedrijf uBiome in het septembernummer van RetailTrends. “Met hyperpersonalisatie kun je het gokwerk skippen en koop je gelijk het product dat effect heeft.”

Door producten af te stemmen op het menselijk microbioom, wil uBiome consumenten helpen effectievere voeding en cosmetica te kopen. Zo werkt het bedrijf samen met L’Oréal voor huidproducten die specifiek op een bepaald huidtype zijn afgestemd. De technologie biedt volgens haar ook kansen voor bijvoorbeeld voedingssupplementen. “Je hoeft niet te vertrouwen op vage gevoelens, maar je hebt concrete data die laten zien of iets werkt.”

De beschikbaarheid van die kennis heeft grote gevolgen voor retailers, zegt Kadoch. “Het dwingt bedrijven om op een andere manier over hun aanbod na te denken en met onderzoek te komen dat hun product valideert.” Hyperpersonalisatie is volgens haar niet alleen interessant voor bijvoorbeeld topsporters of mensen met bepaalde afwijkingen. “We zouden allemaal meer moeten eisen van de producten die we kopen en consumeren.”

Consumenten kunnen wangslijmvlies opsturen naar L’Oréal, dat vervolgens door uBiome wordt geanalyseerd en vertaald naar een huidproduct. Het bedrijf wil in de toekomst meer samenwerkingen met voedings- en gezondheidsmerken aangaan.

In het septembernummer van RetailTrends wordt dieper ingegaan op de kansen van hyperpersonalisatie op basis van genetische eigenschappen. Klik hier om het artikel digitaal te lezen
 

Reacties 1


Michael van Zwolgen 26 sep, 10:57

Ja hoor! ik ga wangslijmvlies opsturen naar l óreal. Alsof het een eerste levensbehoefte is.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!