Kledingmerk Puma en Amazon lanceren samen een sportkledinglabel onder de naam ‘Care of’. De kledinglijn is uitsluitend te koop via de Amazon-marktplaats, meldt TextilWirtschaft.

Volgens het van oorsprong Duitse Puma is de collectie ontwikkeld aan de hand van feedback en beoordelingen van klanten op Amazon Fashion. Onder het nieuwe label valt zowel vrijetijdkleding voor mannen als voor vrouwen, waaronder schoenen, sportleggings, shirts, truien, jasjes en accessoires. 

Met ‘Care of’ wil Puma een breder publiek aanspreken. Zo is de beoogde consument volgens het sportmerk iets ouder dan de reguliere Puma-klant. "Zowel het product als het ontwerp hebben hun eigen identiteit en verschillen compleet van Puma", aldus het bedrijf tegen TextilWirtschaft. Het logo van Puma wordt dan ook niet afgebeeld op de kledingstukken. 

De kledinglijn wordt in Europa aangeboden op Amazon-websites in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië en Spanje. Dit is niet de eerste keer dat Amazon samenwerkt met een modemerk. Zo bracht de internetreus eerder een kledinglijn uit in samenwerking met het Amerikaanse J. Crew.