Samen bouwen aan een merk, dat is het uitgangspunt van het Belgische Scoopstore. Startende concepten kunnen in de winkels en op de webshop van het concept hun producten verkopen en krijgen ondersteuning. Zo heeft Scoopstore niet alleen een functie als etalage, maar ook als coach. “Merken leren hier functioneren in de harde retailwereld."

Nieuwe en opkomende merken ondersteunen en een plek geven in het retaillandschap is kortgezegd het doel van Scoopstore. Merken verkopen hun producten in de winkels en op de webshop. “Ze kunnen bij ons met beperkte collecties terecht zonder de druk van hoge kosten voor de huur van een pand, trends die ze moeten volgen of het produceren van bepaalde volumes”, vertelt oprichter Inge Wouters.

“Partijen die met ons samenwerken kunnen hun merk op hun eigen tempo uitbouwen en ontdekken hoe hun concept kan functioneren in de standaard harde retailwereld.” Als buyer en projectmanager in met name de elektronicabranche deed Wouters de nodige retailervaring op. Scoopstore ontstond vanuit haar persoonlijke frustratie. “Ik kwam online regelmatig merken tegen die ik interessant vond, maar tot een...