Amsterdenim focust op groei in het buitenland

Amsterdenim focust op groei in het buitenland

Jeansmerk Amsterdenim wil succes hebben in Duitsland en onderzoekt de mogelijkheden in de Verenigde Staten, het Midden-Oosten en Azië. Dat vertelt algemeen directeur Ewout Rameijer in een interview met RetailTrends. 

"Nederland is totaal niet interessant. Nederland is voor heel veel merken ook een testland. Duitsland is waar je succes wilt hebben", laat Rameijer weten. De kleding van Amsterdenim is sinds kort verkrijgbaar bij het Duitse Zalando en het bedrijf gaat in Duitsland naar de beurs.

Het kledingmerk heeft onlangs wel een winkel geopend op de Dam in Amsterdam, maar Rameijer voelt geen druk om het winkelbestand in korte tijd uit te breiden, "We willen wel goede winkels, maar we hoeven niet op zoveel plekken te liggen."

Het kledingmerk Amsterdenim is opgericht in 2014 en gebruikt de stad Amsterdam als inspiratiebron en leidraad voor zijn ruige en rauwe spijkerbroeken. De jeans hebben klassiek-Nederlandse namen als Klaas, Rembrandt, Jan en Kees (afgeleid van de Yankees die New York hebebn gesticht als Nieuw Amsterdam). Lees hier het complete interview met RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!