Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Dunkin’, Co-op en Zupr.
Dunkin’ zoekt ambassadeurs
De internationale koffie- en donutketen Dunkin’ gaat een samenwerking aan met loyaliteitsapp Cirkle: een app waarbij consumenten tot ambassadeurs worden gemaakt op Instagram. Dit betekent dat klanten vanaf vandaag geld kunnen verdienen met hun bezoek aan Dunkin’. Voor elke Instagrampost waarop zij te zien zijn met een ‘lekkernij’ van het bedrijf, krijgen de ambassadeurs drie euro op hun rekening gestort.
Co-op beloont trouwe klanten
De Britse retailer Co-op introduceert een loyaliteitsapp voor zijn trouwste klanten. Met de app, die gratis te...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Dunkin’, Co-op en Zupr.
Dunkin’ zoekt ambassadeurs
De internationale koffie- en donutketen Dunkin’ gaat een samenwerking aan met loyaliteitsapp Cirkle: een app waarbij consumenten tot ambassadeurs worden gemaakt op Instagram. Dit betekent dat klanten vanaf vandaag geld kunnen verdienen met hun bezoek aan Dunkin’. Voor elke Instagrampost waarop zij te zien zijn met een ‘lekkernij’ van het bedrijf, krijgen de ambassadeurs drie euro op hun rekening gestort.
Co-op beloont trouwe klanten
De Britse retailer Co-op introduceert een loyaliteitsapp voor zijn trouwste klanten. Met de app, die gratis te downloaden is, kunnen de 4,6 miljoen leden van Co-op ook digitaal sparen voor beloningen en kunnen zij wekelijks gepersonaliseerde kortingsbonnen downloaden. De app moet volgens de food- en non-food retailer zorgen voor meer interactie met de consument en een grotere tevredenheid onder de members.
Zupr en Dropper helpen lokale retailers
De Groningse startups Zupr en Dropper helpen lokale retailers met een nieuw platform waarop zij hun producten en diensten kunnen aanbieden. Die producten en diensten worden vervolgens via de app op het platform gedeeld met merken, steden en app-bouwers, die potentiële klanten via hun eigen kanalen kunnen bereiken. Bezorgdienst Dropper levert de producten bij de klant af en kan meerdere pakketten van verschillende bedrijven in één keer bezorgen. Dit is volgens Zupr en Dropper duurzamer, efficiënter en sneller.