Het Belgische winkelconcept Scoopstore wil meer winkels in ons land

Het Belgische winkelconcept Scoopstore wil meer winkels in ons land

Naar verwachting vinden we straks meer winkels van het Belgische winkelconcept Scoopstore in ons land. Het concept opende vorige maand de deuren van een eerste Nederlandse winkel in Eindhoven. Niet alleen in Nederland, maar ook in andere landen wordt gezocht naar geschikte locaties en filiaalmanagers, vertelt oprichter Inge Wouters in het oktobernummer van RetailTrends

In Duitsland vinden bijvoorbeeld al gesprekken plaats. “Het is niet ons doel om straks in elk land uit te groeien naar tien filialen, maar wel de belangrijke steden aan te doen zoals Barcelona en Parijs”, vertelt Wouters. “Als we in meer landen vertegenwoordigd zijn, hebben labels de kans verschillende markten te voelen en te kijken of hun merk daar aanslaat. Dat maakt het voor hen interessant.”

Scoopstore wil startende merken een plek geven in het retaillandschap. Alle merken worden standaard offline verkocht, daarnaast kunnen ze kiezen voor een plek in de webshop. “Merken kunnen bij ons met beperkte collecties terecht zonder de druk van hoge kosten voor de huur van een pand, trends die ze moeten volgen of het produceren van bepaalde volumes”, meldt Wouters. Naast een functie als etalage heeft Scoopstore ook een ondersteunende functie, onder meer door aangesloten labels te voorzien van feedback.

Scoopstore verkoopt inmiddels zo’n 150 verschillende merken die unieke producten aanbieden. In eigen land heeft het concept winkels in Antwerpen, Mechelen en Gent. In het oktobernummer van RetailTrends vertelt Wouters meer over het concept.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!