Londen is sinds vorige maand de eerste Europese plek waar een winkel van het Amerikaanse modemerk Vince is te vinden. Het merk opende rond dezelfde tijd een flagshipstore op Fifth Avenue in New York. Om de band met de ‘Vince-community’ te versterken biedt het merk in beide vestigingen onder meer welness-sessies, demonstraties van bepaalde items en creatieve workshops aan.
Het Londense filiaal is gevestigd op de Draycott Avenue en beslaat met twee verdiepingen zo'n honderddertig vierkante meter. Het luxemerk zegt een grote community in het Verenigd Koninkrijk te hebben en wil met een fysieke winkel zijn aanwezigheid in deze markt versterken.
In de winkel zijn onder meer kleding (voor zowel mannen als vrouwen), schoenen, tassen...
Londen is sinds vorige maand de eerste Europese plek waar een winkel van het Amerikaanse modemerk Vince is te vinden. Het merk opende rond dezelfde tijd een flagshipstore op Fifth Avenue in New York. Om de band met de ‘Vince-community’ te versterken biedt het merk in beide vestigingen onder meer welness-sessies, demonstraties van bepaalde items en creatieve workshops aan.
Het Londense filiaal is gevestigd op de Draycott Avenue en beslaat met twee verdiepingen zo'n honderddertig vierkante meter. Het luxemerk zegt een grote community in het Verenigd Koninkrijk te hebben en wil met een fysieke winkel zijn aanwezigheid in deze markt versterken.
In de winkel zijn onder meer kleding (voor zowel mannen als vrouwen), schoenen, tassen en woonaccessoires van het luxemerk te vinden. Het interieur wordt gekenmerkt door een vintage jaren zeventig-look en neutrale kleuren, waardoor de planten meer in het oog springen. Je vindt volgens Vince ‘vintage vondsten’ in het filiaal die doen denken aan de kust van Californië.
De flagshipstore in New York is met een oppervlakte van zo’n 260 vierkante meter twee keer zo groot als de vestiging in Londen. Ook hier heeft het interieur een retro-achtige uitstraling gelinkt aan de jaren zeventig en is gekozen voor rustige kleuren. De strokleurige bank is afkomstig van het luxe interieurmerk De Sede.
Vince laat weten dat het filiaal op Fifth Avenue een enorme kans biedt om het merk nationaal en internationaal te laten groeien en zo te bouwen aan het worden van een wereldmerk. Het luxemerk werd zo’n zeventien jaar geleden opgericht en heeft een webwinkel, 48 fysieke vestigingen en vijftien outletfilialen.