Meerderheid consumenten is positief over Nutri-Score

Meerderheid consumenten is positief over Nutri-Score

Een ruime meerderheid van de consumenten is positief over Nutri-Score: een voedselkeuzelogo dat aangeeft hoe gezond een tussendoortje is. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond, die eerder dit jaar pleitte voor de invoering van Nutri-Score.

De bond vroeg ruim duizend consumenten naar hun mening over Nutri-Score. Met de stelling ‘Het is een goede zaak als Nutri-Score op producten wordt vermeld’ was 76 procent van de ondervraagden het (helemaal) eens, aldus de Consumentenbond. 

Nutri-score geeft op de schaal van A (gezond) tot en met E (ongezond) aan hoe voedzaam een product is, op basis van onder meer calorieën, suikers en verzadigde vetten. Zo zou de consument beter kunnen bepalen hoe gezond een tussendoortje is. 

Volgens het Preventieakkoord wordt dit najaar besloten welk voedselkeuzelogo in Nederland wordt ingevoerd. Afgelopen voorjaar riep de Consumentenbond de overheid op om Nutri-Score, dat al op vijftig producten werd aangebracht, landelijk door te voeren. Ook Albert Heijn is voorstander van het voedselkeuzelogo; de supermarktketen probeert Nutri-Score momenteel uit in een Haags filiaal. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!