Kledingconcept House of Einstein wil in de toekomst ook kledingboxen voor vrouwen samenstellen. “Maar kinderen en senioren behoren ook tot de mogelijkheden”, zegt mede-oprichter Mei Ling Tan in een interview met RetailTrends. Nu zijn de boxen alleen nog voor mannelijke shoppers beschikbaar.

Tan vertelt dat er op dit moment nog geen concrete plannen voor het uitbreiden van de kledingboxen zijn. Een box bevat twee complete outfits die zijn samengesteld door een personal shopper en is aangepast op persoonlijke smaak. Tijdens een facetime-gesprek stelt de personal shopper de klant een aantal vragen. “Met die data kunnen we een profiel vaststellen”, legt Tan uit.

Tan richtte House of Einstein zo’n zeven jaar geleden op met compagnon Jantien Herfst. Het bedrijf richt zich op de convenience shopper, die zich graag goed kleed maar geen liefhebber is van het voorafgaande shopproces. Calvin Klein, Tommy Hilfiger en Amsterdenim zijn voorbeelden van merken die in de kledingbox te vinden zijn. De prijs van een box ligt tussen de tweehonderd en duizend euro. 

Lees op RetailTrends meer over het concept van House of Einstein.


Mei Ling Tan is een van de sprekers op het evenement What's Next in Retail Tech van RetailTrends. Hier vertelt zij meer over de concepten House of Einstein en Gustein, maar ook over haar visie op technologie. Andere sprekers zijn onder meer Albert Heijn, Picnic en Ace & Tate. Meer informatie of tickets kopen? Klik dan hier.