Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: vijf openingen van winkels in het buitenland.
Compartés
Chocolaterie Compartés heeft er een nieuwe winkel bij in Los Angeles. “Willy Wonka anno 2020”, noemt het Amerikaanse bedrijf zijn nieuwe filiaal. Met ketels vol gesmolten chocolade, repen in gouden wikkels en bonbons in allerlei vormen en smaken heeft de winkel in Hancock Park inderdaad wat weg van Sjakie’s chocoladefabriek.
Lees verder bij Los Angeles Times
Nintendo
Na New York krijgt nu ook Tokio een officiële Nintendo-winkel. Het Japanse gamebedrijf, bekend van onder meer Super Mario, heeft miljoenen fans in zijn thuisland. In de winkel is merchandise van Nintendo te koop, zoals stickers, tassen,...
Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: vijf openingen van winkels in het buitenland.
Compartés
Chocolaterie Compartés heeft er een nieuwe winkel bij in Los Angeles. “Willy Wonka anno 2020”, noemt het Amerikaanse bedrijf zijn nieuwe filiaal. Met ketels vol gesmolten chocolade, repen in gouden wikkels en bonbons in allerlei vormen en smaken heeft de winkel in Hancock Park inderdaad wat weg van Sjakie’s chocoladefabriek.
Lees verder bij Los Angeles Times
Nintendo
Na New York krijgt nu ook Tokio een officiële Nintendo-winkel. Het Japanse gamebedrijf, bekend van onder meer Super Mario, heeft miljoenen fans in zijn thuisland. In de winkel is merchandise van Nintendo te koop, zoals stickers, tassen, shirts en mokken. De officiële opening staat gepland voor volgende maand.
Lees verder bij DLmag
Supreme
Lifestylemerk Supreme opende deze week de deuren van zijn winkel in San Francisco. Het is de vierde winkel in thuisland Amerika voor Supreme, dat bekend staat om zijn streetwear met opvallend rood-wit logo. Wereldwijd zijn er twaalf Supreme-winkels, waaronder in New York, Los Angeles, Parijs en Japan. De verwachting is dat het merk ook zal uitbreiden naar China en Zuid-Korea.
Lees verder bij WWD
Sephora
Een retailer die al wél voet aan de grond heeft gezet in Zuid-Korea is cosmeticaketen Sephora. Afgelopen donderdag opende het bedrijf zijn eerste winkel in het Aziatische land. Naast het filiaal in de hoofdstad Seoul hoopt Sephora tussen nu en 2022 nog eens dertien winkels te openen in Zuid-Korea. In totaal worden er producten van 99 beautymerken verkocht, variërend van betaalbaar tot luxe.
Lees verder bij Donga
Victoria’s Secret
Terwijl veel winkels van lingeriemerk Victoria’s Secret de deuren sluiten, opende het Amerikaanse bedrijf deze week zijn allereerste filiaal in Roemenië. De opening trok een paar duizend bezoekers, vergelijkbaar met de opening van de eerste Roemeense H&M-winkel in 2011. “Dit is de meest langverwachte en belangrijke winkelopening van het jaar”, zegt een medewerker van het winkelcentrum waar de winkel is gevestigd.
Lees verder bij Romania Insider