Zalando lanceert zijn 'meest ambitieuze duurzaamheidsstrategie ooit’. Met deze strategie, genaamd do.MORE, wil de van oorsprong Duitse webshop uiteindelijk klimaatneutraal opereren.
Zalando geeft aan specifieke doelen te hebben op het gebied van duurzaamheid. Eerder dit jaar stapte de etailer over op grotendeels duurzame energiebronnen voor al zijn locaties. De CO2-uitstoot, die nog wel voortkomt uit het bedrijfsproces, wordt volgens de nieuwe strategie geëlimineerd. Zo wil het bedrijf in 2020 CO2-neutraal bezorgen en retourneren. Vóór 2023 worden ook de verpakkingen onder handen genomen en wordt wegwerpplastic in de ban gedaan. Daarbij wil Zalando dat in 2023 twintig procent van zijn verkochte artikelen milieuvriendelijk is. Het bedrijf gaat kritisch kijken naar zijn partners en hun ethische standaarden.
Met het pakket aan maatregelen wil de webshop een ‘net-positive’ invloed hebben: meer teruggeven aan de maatschappij en het milieu dan het ‘wegneemt’. Eerder maakte Zalando bekend dat het meer diversiteit aan de top wil, nadat het ontbreken van vrouwen in hoge functies het bedrijf kritiek opleverde.
Reacties 0