Zalando ook in derde kwartaal in het rood

Zalando ook in derde kwartaal in het rood

Zalando heeft ook het derde kwartaal met rode cijfers afgesloten. De onlinemodeverkoper leed een nettoverlies van 13,6 miljoen euro. Dat was wel een veel beter resultaat dan in dezelfde periode vorig jaar, toen er onder de streep een verlies stond van 41,7 miljoen euro.

Het aangepaste bedrijfsresultaat was met 6,3 miljoen euro positief. Vorig jaar was het 38,9 miljoen euro negatief. De omzet kwam uit op 1,5 miljard euro, tegen 1,2 miljard vorig jaar.

Voor het eerst had de site een miljard bezoeken, ruim 37 procent meer dan een jaar eerder. Het aantal klanten groeide met 17,5 procent naar 29,5 miljoen. Het aantal bestellingen nam met 25,4 procent toe tot 34,7 miljoen.

 

Reacties 5


Reinder Koornstra 31 okt, 10:28

Merkwaardig dat de online wereld maar blijft hameren op omzet! Ze móeten toch ooit eens winst gaan maken, maar ook Zalando is een gapend zwart gat voor aandeelhouders! Hoeveel is er al niet in dit bedrijf geïnvesteerd! Aandeelhouders moeten wel heel veel geloof hebben, of gewoon téveel geld!


Alexander Postuma 31 okt, 10:58

ach, zo lang je geen winst maakt hoef je geen belasting te betalen..... Natuurlijk zit hier wel een bewust gekozen strategie achter!


Annemarie d 31 okt, 14:22

ze sturen pakketten zonder huisnr van de ontvanger op naar afhaalpunten van post.nl , waar ze alleen willen achiveren op huisnr van de eind-ontvanger. En de postnl punten zenden de spullen dan gewoon terug naar Zalando.


Bert Van Rossem 1 nov, 11:31

Het doet me denken aan de IT-hausse van rond de eeuwwisseling. Verlies maken was sexy, totdat de boel met een donderend geraas in elkaar stortte.


A F. 4 nov, 13:41

Ongelooflijk, elk klein bedrijf zou in een veel eerder stadium door de bank bij de afdeling speciaal beheer worden onder gebracht en in een later stadium de nek om worden gedraaid door hun huisbankier. En straks gaat het mis met Zalando en worden er weer duizenden hard werkende werknemers en kleine zelfstandigen de dupe van deze stupide handelswijzen. Waarom laten wij dit met z'n allen gewoon gebeuren, waarom is er geen monetaire waakhond die dit soort handelspraktijken tegenhoud of kan verbieden.
Want laten we eerlijk zijn, dit soort bedrijven maken sowieso door hun bestaan al heel veel goed draaiende, eerlijke ondernemingen kapot, en slepen daarna bij hun uiteindelijke faillissement nog eens even zo vele kleine ondernemingen mee in hun ondergang.

En wij, als consument, wij staan er bij en kijken er naar, eigenlijk zouden we met elkaar deze praktijk helemaal niet moeten willen, we zouden er veel beter aan doen om een bedrijf als Zalando volledig te boycotten.
Consumenten organisaties zouden zich veel vaker negatief moeten uitlaten tegen over dit soort bedrijven zodat er zo snel mogelijk een einde komt aan dit soort geldverslindende en oneerlijk concurrerende bedrijven. Mijn motto in deze is: Koop never, nooit, niente, noppes, nada, niemandal bij dit soort bedrijven.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!