De verpakkingsvrije bezorgsupermarkt PuurBezorgd heeft zijn naam veranderd in Pieter Pot. Tegelijkertijd krijgt de dienst, die verder hetzelfde blijft, een nieuwe visuele identiteit.
De naam PuurBezorgd was een overblijfsel van een studentenproject van oprichters Martijn Bijmolt en Joeri Schoemaker, verklaart het duo op de website van Pieter Pot. "Het was niet de bedoeling deze naam aan te houden, aangezien uit ons consumentenonderzoek bleek dat deze naam voor sommigen enigszins 'activistisch' overkwam". Met een nieuwe naam hoopt het duo een bredere consumentengroep aan te spreken.
Pieter Pot moet 'luchtigheid, vrolijkheid en personificatie' uitstralen. "Wij geloven dat verpakkingsvrije boodschappen niet moeilijk of serieus hoeft te zijn", stellen de oprichters. Tegelijkertijd hint de naam naar kinderserie Pieter Post. "Het verband met ons concept zit hem in de bezorging, maar nu in potten."
Met de verpakkingsvrije onlinesupermarkt willen Bijmolt en Schoemaker het aantrekkelijker maken voor de consument om duurzamer te leven. Pieter Pot begon in thuishaven Rotterdam en is daarna ook in andere regio's gaan testen. Volgend jaar wil de startup heel Nederland beleveren.
Reacties 0