V&D overwoog fysieke terugkeer na vertrek Hudson’s Bay

V&D overwoog fysieke terugkeer na vertrek Hudson’s Bay

V&D heeft serieus naar een terugkeer in de winkelstraat gekeken nadat Hudson’s Bay zijn vertrek uit Nederland bekendmaakte. “We hebben het idee besproken, dat kan ik niet ontkennen”, zegt managing director Alexander van Slooten tegen RetailTrends.

V&D keerde een jaar geleden terug als webwinkel, tweeënhalf jaar nadat het laatste warenhuis de deuren sloot. Het vertrek van Hudson’s Bay komt volgens Van Slooten net te vroeg om het ook weer te proberen in de winkelstraat. “Deze kans had beter over twee of drie jaar voorbij kunnen komen. Het V&D-avontuur is nu zo pril dat als je zoiets groots gaat doen, dat van allerlei zaken afleidt.” Daarmee is het plan vooralsnog afgeschoten, maar Van Slooten zet fysieke V&D-winkels niet uit het hoofd. “Zodra het op enige manier realistisch is, willen we het zeker onderzoeken.”

V&D heeft ruim een jaar na de start ruim honderd partners aangesloten en heeft zijn omzetdoelstelling van vijf miljoen euro ‘ruimschoots’ gehaald. Over het plan om volgend jaar te verdubbelen naar tien miljoen maakt Van Slooten zich geen enkele zorgen en de operatie is volgens hem al bijna winstgevend. “We schurken nu al tegen kostendekkend aan en als het zo doorgaat schrijven we in 2020 een plus.” Die winst zal wel ‘theoretisch’ zijn, omdat is afgesproken dat alle middelen de eerste vijf jaar direct weer geïnvesteerd worden.

Van Slooten blikt op RetailTrends uitgebreid terug op het eerste jaar van V&D online, en kijkt vooruit naar de toekomst. 

Reacties 20


Eddie Daniëls 5 jan, 00:06

Waarom niet gewoon een paar V&D's in grote steden die voorheen ook rendabel waren? In Duitsland zie je dat ook veel: Een supermarkt in de kelder of BG, La Place een deel, eventueel aangevuld met een Saturn en dan een paar etages V&D, klaar. Zorgt toch voor traffic lijkt mij.


Roger Pluijm 24 nov, 23:00

Nieuwe invulling Hbay / vm V&D-panden.
Begin nu eerst met een Jumbo Foodmarkt in alle Kelders of Parterres van vm. V&Ds. Dat loopt altijd. Jumbo is niet van traffic afhankelijk, dat is op zich al de hoofdtraffic, dan komt de rest vanzelf. Maak dan in iedere oude V&D weer een La Place met huiskamersfeer, altijd op een bovenste etage, de ruimte er omheen met bijv. lokale winkeltjes. K, P en ‘boven’ zijn dan ‘succes-verzekerd’ ingevuld. De tussenliggende etages dan naar believe, dat komt dan vanzelf. Je moet eerst 2 gegarandeerde succesformules hebben, die ‘altijd blijven’. Nou, dat is een supermarkt en een restaurant. Mode als entree, wég ermee, dat zie je 600x in elke straat of winkelcentrum.


Roger Pluijm 24 nov, 21:40

2016 – Uw warenhuis gaat sluiten, wij danken u voor het vertrouwen
2017 – Letters V&D van de gevels gehaald – dat had niemand kunnen dromen
2019 – Het nieuwe warenhuis van Nederland gaat sluiten, wij danken u voor het vertrouwen
2020 – Letters van Hbay van de gevels gehaald – dat had niemand kunnen dromen
HEMA en Blokker zijn de laatste grote Nederlandse ketens, de winkels voor iedereen.


Roger Pluijm 24 nov, 21:28

Sinds het eind van Hudson’s Bay nadert, het is nog goed vier weken te gaan, is het woord V&D, laat staan de gedroomde overname van Hudson’s Bay door ‘het nieuwe V&D’ nooit ter sprake gekomen, ik heb het meerdere keren geopperd in div. mails, opgestelde verhalen etc. In de kranten las je niets van gelijke strekking. Tot nu toe dan, dit bericht. VD.nl was nog te pril voor deze grote sprong; maar later zullen de ‘originele’ panden niet meer beschikbaar zijn, die kans is dan verkeken, en daar zou het nu juist om gaan, daar zitten voortijds weer andere bedrijven in. Kerstbomen bij Hudson’s Bay in de uitverkoop, er lagen er nog maar een paar. Ik vrijdag jl. toch maar acuut serieuze haast gemaakt. Ik had de laatste. De laatste! Hoe is het mogelijk. Straks vol hangen met HB-ballen. Ik had heel ‘Rotterdam’ en half ‘Leiden’ opgekocht. Die streep-ballen, het mooiste van al die kerstspullen, niemand kocht ze.


Anki Pat 14 nov, 15:10

Zo jammer, het blijft een winkel van en voor iedereen, we missen hem ook zo erg in Rijswijk Stiekem hoop ik toch dat V&D weer ooit zal stralen in de Nederlandse winkel gebieden.


Monika Boele 12 nov, 21:20

Wat jammer dat Hudson Bay weg gaat. Schitterend winkel.Vlot mooi en niet duur.


Edwin Luiks 12 nov, 18:04

Ach ja, je kunt makkelijk, zonder consequenties, roepen dat je iets overweegt.


Helaas Pindakaas 12 nov, 17:30

Alleen rendabel in grote steden , anders kansloze missie.


Nanda meijers 12 nov, 15:39

v&d leiden direct terug. zou geweldig zijn. Weet zeker dat het lukt.


ikke weet het 12 nov, 14:45

Leuk dat "alle" mensen de V&D missen, snap ik niet waarom ze toen failliet gingen.

Waarschijnlijk kwamen de missers toen toch niet bij de V&d


T J 12 nov, 13:35

Is een luchtbel!


Riet Swaans 12 nov, 12:36

Graag V&D terug gezellige winkel en betaalbaar voor iedereen. !!!!!


Ruud Feenstra 12 nov, 11:19

Zit (bijna) niemand op te wachten.
Vals sentiment


Bep Van Der A v/d Arend 12 nov, 08:22

Van mijn mag v&d ook terug komen liever in de winkel dan online.mis het nog steeds


Irene VAN BURKEN 12 nov, 06:13

V & D wordt ook in Almere nog steeds gemist, zo snel mogelijk weer terugkomen.


Ineke Vos 12 nov, 01:42

Liever gisteren dan vandaag terug, ik vind t nog steeds een groot gemis.


Margo Lammers 12 nov, 00:35

Ben vandaag nog door het oude pans in Tilburg gekomen maar vind het jammer dat het geen v en d was


Frits Vries 11 nov, 20:47

Wat een idee:-))
Misschien op de kermis als miniatuur.


Roald van de Munt 11 nov, 20:40

Gewoon V&D terug in een paar panden. Nostalgie is groot genoeg.


Remco . 11 nov, 18:42

Jammer dat het niet door gaat. Lijkt me prima haalbaar

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!