Mall of the Netherlands heeft primeur met nieuw concept MS Mode

Mall of the Netherlands heeft primeur met nieuw concept MS Mode

MS Mode introduceert een nieuw winkelconcept. Het concept is voor het eerst te zien in The Mall of the Netherlands.

MS Mode hoopt met het nieuwe concept optimale bezoekersbeleving te creëren, vertelt Fleur Olsthoorn, international visual merchandise & store concept coordinator bij MS Mode, aan Textilia. De winkel moet een huiselijke indruk geven, er zijn ruimere paskamers aanwezig, er is ruimte gemaakt voor de shapewear-collectie en er wordt gebruikgemaakt van ‘set-presentatie’ om klanten te stimuleren een hele set te kopen. Daarnaast is het concept aangesloten op de zogenoemde ‘assortiment-strategie’ van de modeketen. “Met deze strategie focussen we ons voornamelijk op onze verschillende brandlabels. Ieder brandlabel heeft een andere look & feel en het winkelconcept laten we daarop aansluiten.”

Wat het nieuwe concept verder onderscheidt van het oude zijn de communicatie-uitingen die op digitale borden in de winkel te zien zijn. Deze sluiten volgens de modeketen aan bij de ‘attitude’ van MS Mode. De denim-area is daarnaast prominenter aanwezig in de winkel. “Op deze manier laten we zien dat we nummer één zijn op het gebied van curvy denims.”

Het plan is om het nieuwe concept uit te rollen naar nieuwe filialen van de modeketen. Welke dat zijn, is nog niet bekend. MS Mode draait vanaf deze week een pilot met visual search.  Met de tool kunnen klanten een foto maken van een kledingstuk dat ze mooi vinden en via de foto soortgelijke items zoeken op de website van de modeketen. 
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends