Anthropologie zet groot in op Europese groei

Anthropologie zet groot in op Europese groei

Het Amerikaanse merk Anthropologie wil binnen drie tot vijf jaar met fysieke winkels aanwezig zijn op alle grote Europese markten. Dat laat managing director Peter Ruis weten in een interview met RetailTrends.

Het merk, dat zichzelf met de verkoop van kleding, accessoires, woondecoratie en cadeaus ‘de ultieme variety store’ noemt, opende deze week zijn eerste winkel in Nederland, aan de Leidsestraat in Amsterdam. Met tweehonderd winkels wereldwijd, waarvan het overgrote deel in de VS, bevindt het bedrijf zich onder meer in Düsseldorf, Parijs, Barcelona en Londen. Omstreeks september 2020 opent Anthropologie een filiaal in het Duitse Hamburg. “En we zijn altijd op zoek naar nieuwe plekken”, aldus Ruis. 

Ook in Nederland wil de retailer in de toekomst meer winkels openen en daarmee in de voetsporen treden van zusterbedrijf Urban Outfitters. Al zijn er op dat gebied nog geen concrete plannen. Ruis: “Maastricht, Eindhoven, Den Haag of Utrecht: het zijn allemaal opties. Maar voordat je succesvol bent in Amsterdam, heb je volgens mij niet het recht om in Nederland verder uit te breiden.”

RetailTrends nam een kijkje in de nieuwe winkel en vroeg Ruis onder meer met welke strategie hij de Nederlandse consument wil bereiken. Lees het hele interview met Peter Ruis hier
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!