Topman de Bijenkorf begrijpt commotie rond ontslagen niet

Topman de Bijenkorf begrijpt commotie rond ontslagen niet

Topman Giovanni Colauto van de Bijenkorf begrijpt niets van de commotie die vrijdag ontstond rond tientallen ontslagen werknemers. Volgens het FD zijn in het voorjaar tussen de dertig en zestig werknemers op het hoofdkantoor ontslagen.

"Het gaat goed met de Bijenkorf. Maar je moet je bedrijf steeds blijven aanpassen", zegt Colauto tegen De Telegraaf. "Je moet kijken welke vaardigheden je nodig hebt in de toekomst en soms moet je dan mensen wisselen. Dat is een heel normaal bedrijfsproces." 

Ook bleek vrijdag dat de Bijenkorf met de lichtshow Turn on the Lights op de Dam was gestopt. Volgens het FD blijkt uit interne documenten dat het warenhuis zo kosten wil besparen. "We deden het al zo'n jaar of tien", stelt Colauto. "Het is goed om dan eens te bekijken of je je geld niet beter kunt besteden. Het is geen bezuiniging, want ons marketingbudget is nu hoger dan vorig jaar."

 

Reacties

Waarom word de bijenkorf altijd zo gepresenteerd in het retaillandschap.
Wat heeft bijenkorf ooit bereikt?

Geplaatst door Frits Vries op 18 november 2019 om 10:29

Al dit soort mensen zitten op bordeaux pluch!

Geplaatst door J D op 18 november 2019 om 15:07

Het heeft bereikt dat de winkel alleen nog maar voor een beperkt aantal buitenlanders met zwart geld aantrekkelijk is en dat de gemiddelde Amsterdammer er niet meer komt; 60 fte op het hoofdkantoor ontslaan omdat er behoefte is aan andersoortig personeel is een voorbeeld van weinig anticiperen en de mensen geen cursussen laten doen. Wie wil daar nog werken?!

Geplaatst door Willem Moerhuis op 18 november 2019 om 15:10

Idd de amsterdammer,
En die paar filialen die ze ooit gehad hebben.
De byenkorf heeft altijd op te grote voet geleefd.
Geldkranen worden dichtgedraaid en tot ziens personeel

Geplaatst door Frits Vries op 19 november 2019 om 22:42

Oké, ik reageer nooit op zulk soort berichten. Maar bovenstaande reageer laten weinig ondernemersbloed zien. De Bijenkorf richt zich op het hogere segment, dat betekent puur dat de kwaliteit en dus de prijzen hoger zijn. Dat zegt niets over welke mensen dat dan zouden zijn. Mensen horen te functioneren in een bedrijf, dat snap je als je zelf een bedrijf runt. Als jij moet betalen terwijl iemand anders de kantjes ervan afloopt dan lijkt me de conclusie niet zo moeilijk.

Geplaatst door Bert Flier op 21 november 2019 om 23:36

Laatste nieuws









RetailTrends