Schoenenmerk Filling Pieces komt met eigen winkels

Schoenenmerk Filling Pieces komt met eigen winkels

Schoenenmerk Filling Pieces opent volgend jaar zijn eerste eigen fysieke winkels. “We gaan ons focussen op eigen retail”, vertelt oprichter Guillaume Philibert in een interview met RetailTrends. “Volgend jaar openen we de eerste winkels in Amsterdam en Londen. Daarna volgen er nog een aantal andere grote steden.”

Op de vraag waarom er nog niet eerder eigen winkels van het schoenenmerk waren, antwoordt Philibert dat er eerder niet genoeg producten waren om een winkel mee te vullen. Nu Filling Pieces zijn collectie heeft uitgebouwd en vorig jaar ook een eigen kledinglijn lanceerde, is dat wel het geval. Over de kledingcollectie van Filling Pieces zegt Philibert dat het merk de tijd neemt de lijn rustig uit bouwen en deze uitbreiding te bewaren voor eigen retail. “We willen dat graag op onze eigen manier doen en onze eigen merkbeleving eraan koppelen.”

Filling Pieces werd tien jaar geleden opgericht. De sneakers van het merk kosten tussen de tweehonderd en driehonderd euro en worden op zo’n 450 verkooppunten in vijftig landen wereldwijd verkocht, waaronder De Bijenkorf en Galeries Lafayette. Filling Pieces had de afgelopen jaren al wel verschillende pop-upstores en showrooms, maar een vaste fysieke winkel was er nog niet.

Lees op RetailTrends meer over de oprichter van Filling Pieces en wat volgens hem de definitie van succes als merk is.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!