Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van 7-Eleven, Aveda en een samenwerking tussen Lidl en Lola Market.
Lidl
De Duitse supermarktketen Lidl is in Spanje een samenwerking aangegaan met het shoppingplatform Lola Market. Via de app van Lola Market kunnen bewoners in Valencia en Barcelona producten bij Lidl bestellen en binnen een uur thuis laten bezorgen. Als de klant zijn bestelling heeft doorgegeven en een winkel heeft geselecteerd, kan hij een tijdslot aangeven waarin de boodschappen bezorgd mogen worden. Personal shoppers van Lola Market verzamelen in de desbetreffende winkel de producten en bezorgen die thuis bij de klant.
7-Eleven
De...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van 7-Eleven, Aveda en een samenwerking tussen Lidl en Lola Market.
Lidl
De Duitse supermarktketen Lidl is in Spanje een samenwerking aangegaan met het shoppingplatform Lola Market. Via de app van Lola Market kunnen bewoners in Valencia en Barcelona producten bij Lidl bestellen en binnen een uur thuis laten bezorgen. Als de klant zijn bestelling heeft doorgegeven en een winkel heeft geselecteerd, kan hij een tijdslot aangeven waarin de boodschappen bezorgd mogen worden. Personal shoppers van Lola Market verzamelen in de desbetreffende winkel de producten en bezorgen die thuis bij de klant.
7-Eleven
De 24-uurs supermarkt 7-Eleven heeft een app gelanceerd die bestuurd wordt via voice. Klanten kunnen met de app direct bestellingen plaatsen via speakers van Amazon Echo of Google Home. Deze zogeheten 7Voice-service werkt in 34 Amerikaanse steden en levert onder meer eten, cosmetica en huishoudproducten binnen dertig minuten. Door het lanceren van de 7Voice-service hoopt 7-Eleven mee te kunnen met grote jongens als Amazon en Walmart.
Aveda
Haarverzorgingsmerk Aveda helpt klanten via Find Your Shade bij het vinden van de juiste kleur haarverf. De functionaliteit, die gebruikmaakt van augmented reality, is onderdeel van de Aveda-app. Via Find Your Shade hebben klanten keuze uit 64 haarkleuren die ze kunnen uitproberen voordat ze een afspraak bij de kapper maken. De AR-beleving moet zo voor wat extra vertrouwen zorgen voor de klanten die zich een nieuw kapsel laten aanmeten.