Met deze bloemige winkel lokt Glossier Europese influencers

Met deze bloemige winkel lokt Glossier Europese influencers

Shopstad Londen is weer een (tijdelijke) Instagrammable winkel rijker. Dit keer gaat het om een exemplaar van cosmeticamerk Glossier. Het New Yorkse bedrijf opende op 20 november een pop-upstore met een opvallend design. Influencers met een voorliefde voor een bloemige print brengen snel een bezoek aan de winkel, die geheel toepasselijk is gevestigd aan Floral Street.

Het Glossier designteam hield naar eigen zeggen 'de geschiedenis van Londen’ in het achterhoofd tijdens het ontwerpen van de pop-upstore. Het resultaat: een opvallend, retro bloemenpatroon dat niet alleen de muren, vloeren en meubels bedekt, maar ook is uitgesmeerd over de gordijnen en traptreden. Het uitbundige interieur moet dat van een Victoriaanse salonkamer of ‘private members club’ reflecteren....

Shopstad Londen is weer een (tijdelijke) Instagrammable winkel rijker. Dit keer gaat het om een exemplaar van cosmeticamerk Glossier. Het New Yorkse bedrijf opende op 20 november een pop-upstore met een opvallend design. Influencers met een voorliefde voor een bloemige print brengen snel een bezoek aan de winkel, die geheel toepasselijk is gevestigd aan Floral Street.

Het Glossier designteam hield naar eigen zeggen 'de geschiedenis van Londen’ in het achterhoofd tijdens het ontwerpen van de pop-upstore. Het resultaat: een opvallend, retro bloemenpatroon dat niet alleen de muren, vloeren en meubels bedekt, maar ook is uitgesmeerd over de gordijnen en traptreden. Het uitbundige interieur moet dat van een Victoriaanse salonkamer of ‘private members club’ reflecteren. Wie goed kijkt, ziet dat op sommige plekken het Glossier-logo in het drukke bloemenpatroon verwerkt is. 

De witte entreedeuren en deurposten dragen bij aan de 19e-eeuwse uitstraling. Op de minimalistische displays staan serums, lipsticks, gezichtscrèmes en andere beautyproducten uitgestald. ‘Geheime’ deuren die volledig opgaan in het interieur leiden klanten van kamer tot kamer. Achter donkergroene gordijnen blijken nog meer ruimtes schuil te gaan. Achterin de winkel bevindt zich het dak van een Barbie-achtig huis, met typisch Londense dakpannen en schoorstenen. Een speels ontwerp dat niet misstaat op de achtergrond van selfies of andere social media-kiekjes.

Glossier is in 2014 opgericht door Emily Weiss, voormalig beautyredacteur bij de Amerikaanse Vogue. Het merk verwierf voornamelijk faam door Instagram en richt zich met pastelroze verpakkingen en fotogenieke winkelinterieurs met name op millennials. De winkel aan Floral Street is de eerste pop-upstore van Glossier in Europa en is geopend tot en met 9 februari.


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!