Wehkamp valt niet om als Amazon volgend jaar in Nederland kleding gaat verkopen en ook bol.com zich op kleding gaat storten. Daar is topman Graham Harris van het onlinewarenhuis van overtuigd. "We zijn al langer bezig en we gaan het gewoon redden", zegt hij in een interview met het AD. "Er is behoefte aan een winkel zoals wij. Wij hebben 2,7 miljoen klanten."

Harris gaat uit van eigen kracht, zegt hij. "Wij bieden geen kleding, zoals onlineconcurrenten als Amazon of bol.com, wij bieden mode." En, na een korte stilte: "Voelt u het verschil?" De Britse ceo, die sind april aan het roer staat, zegt dat Wehkamp er goed voor staat. "Dit jaar draaien we break-even en volgend jaar zetten we koers naar groei."

Volgens Harris gebeurt dat door kosten te besparen, retourzendingen efficiënt af te wikkelen, te innoveren en meer samenwerking te zoeken met Nederlandse bedrijven. Ook zet Wehkamp extra in op woonproducten. 'Meer Nederlands' worden, maakt volgens Harris het verschil. "Wij zullen nooit de grootste onlinewinkel zijn. Maar wij zijn wel interessanter, authentieker, relevanter, inspirerender, met meer services en hulp."