De markt voor luxeproducten groeit dit jaar opnieuw in omzet. Dat meldt The Economic Times op basis van de Worldwide Luxury Market Monitor 2019, gepresenteerd door luxemerk Altagamma en adviesgroep Bain & Company.
Volgens het rapport zal de luxesector aan het eind van dit jaar wereldwijd met acht procent gegroeid zijn ten opzichte van 2018, naar 281 miljard euro. Vooral China draagt bij aan de toename in omzet; de luxemarkt groeide daar met 26 procent naar 30 miljard euro. In Europa groeide de branche met één procent, naar 88 miljard euro.
Uit de Luxury Monitor blijkt ook dat de online markt voor luxeproducten hard groeit, die is nu goed voor twaalf procent van het totaal. Dit komt voornamelijk door de sterkere focus op online marketing, zoals de samenwerking met influencers.
Het 'huren en delen van luxe-items' en 'tweedehands producten' waren het afgelopen jaar de voornaamste trends onder luxemerken, die langzaam warm beginnen te lopen voor duurzaamheid. Vooral mode en accessoires werden tweedehands aangeschaft.
De nieuwste editie van RetailTrends staat volledig in het teken van luxe en verschijnt op 6 december, met onder anderen ceo Mark van Nieuwkerk van Schaap & Citroen, het nieuwe concept van Chanel, een portret van Miuccia Prada en een verkenning van 'de nieuwe luxe'. Nog geen member? Klik hier voor meer informatie.
Ashley Blew 31 mei, 14:28