Ronald Wierdsma is sinds mei dit jaar niet meer actief betrokken bij het management van Wibra. Wierdsma is wel nog steeds eigenaar van de discountketen. Dat vertelt ceo Bas Duijsens in gesprek met RetailTrends

De uitvoerende taken zijn overgenomen door Duijsens, die zelf sinds oktober 2018 actief is bij de discounter. Samen met cmo Wim Smit en retailadviesbureau Crossmarks neemt hij de aankomende maanden het concept en de strategie van Wibra onder de loep. 

"De wereld is aan het veranderen, en wij moeten mee ", legt Duijsens uit. "Het is niet meer zo dat je je deuren opent, een paar bakken neerzet waar je de handel in legt en dat je het dan tege lage prijzen wel verkoopt." Daarom heeft de discountketen zichzelf in kaart gebracht, van klantprofielen, tot concurrentie. Vanuit die analyse wordt gekeken hoe de strategie van Wibra aangepast moet worden. 

"We hebben de roerige jaren ook met dit concept overleefd en gaan ook zeker niet het kind met het badwater weggooien. Het DNA van deze firma blijft bestaan, maar wat randzaken moeten aangescherpt worden. Daar gaan wij en onze klanten heel erg van genieten."

Lees meer over de toekomstplannen van Wibra op RetailTrends.