MediaMarkt ziet winst flink toenemen

MediaMarkt ziet winst flink toenemen

Hoewel de omzet van Ceconomy het afgelopen jaar slechts licht toenam, heeft het moederbedrijf van MediaMarkt het afgelopen jaar een netto bedrijfsresultaat behaald van 121 miljoen euro. Dat is ruim vijf keer zoveel als vorig jaar.

In totaal haalde Ceconomy een omzet van 21,45 miljard euro. De omzet scheelt veertig miljoen euro met vorig boekjaar, toen een omzet van 21,41 miljard werd gehaald. Vorig jaar hield Ceconomy daar 23 miljoen euro winst aan over, dat is dit jaar opgelopen tot 121 miljoen euro. 

In 2019 behaalde het moederbedrijf van MediaMarkt een aangepast ebitda van 629 miljoen euro, en een aangepast ebit van 402 miljoen. Voor het boekjaar 2019/2020 verwacht Ceconomy een ebit te behalen tussen de 445 en de 475 miljoen euro. Die groei verwacht het elektronicabedrijf voornamelijk te halen uit de DACH-regio. Het zuiden, westen en oosten van Europa blijven hetzelfde presteren als dit jaar.

Ceconomy heeft een zwaar jaar achter de rug. Het bedrijf ging door een reorganisatie, zette vijfhonderd banen op de tocht in Duitsland, zag zijn ceo na tweehonderd dagen vertrekken en sloot het derde kwartaal nog af met rode cijfers. De nieuwe ceo, Bernhard Düttmann, zegt blij te zijn met de uitkomsten van het jaar en meent dat de basis nu gelegd is voor een duurzaam succes in de toekomst.
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends