Parfumerieketen Douglas kwam het afgelopen boekjaar tot een omzet van 3,5 miljard euro, een stijging van 5,4 procent. Thuisland Duitsland is goed voor bijna een derde van de omzet. Vooral online werd er meer verkocht. Daar was een plus van 38,2 procent (585 miljoen euro). De brutobedrijfswinst (ebitda) steeg met ruim veertig procent naar 283 miljoen euro.

E-commerce is nu goed voor 16,9 procent van de totale omzet. In Duitsland is het bijna een derde. Daar begon Douglas met een marktplaats voor schoonheidsproducten, volgens het bedrijf de eerste in zijn soort in Europa. In eerste instantie zijn tienduizend producten toegevoegd van onder anderen natuurcosmeticafabrikant Talea en accessoirebedrijf Brandfield. Ook in andere landen komt zo'n marktplaats.

Ook met de stenen winkels gaat het volgens Douglas goed. Daar werd 0,8 procent meer verkocht dan een jaar eerder. Eind dit jaar hebben alle 2400 winkels een upgrade gehad en beschikken ze over een uitgebreider assortiment.