Deze Utrechtse kledingzaak is zo duurzaam mogelijk ingericht

Deze Utrechtse kledingzaak is zo duurzaam mogelijk ingericht

Modeontwerpster Joline Jolink heeft een tweede winkel geopend in Utrecht, aan de Voorstraat. Het pand is zo duurzaam mogelijk ingericht. Zo zijn de meubels gemaakt van hergebruikt plastic afval, het tapijt van gerecyclede stof en is de verf van het duurzame merk Fairf. 

“Trouwe online klanten en Instagram-volgers hebben ook behoefte aan een offline ervaring en persoonlijk contact. En gelukkig maar! Daarin zit voor mij en mijn team een groot deel van het plezier", aldus Jolink over de opening van haar nieuwe winkel. "Utrecht is voor deze groep een centraal gelegen en goed bereikbare locatie. We zien het als servicepunt voor heel Nederland."

Jolink laat weten dat ze belang hecht aan een zo duurzaam mogelijke bedrijfsvoering en laat dat tot uiting komen in het interieur van...

Modeontwerpster Joline Jolink heeft een tweede winkel geopend in Utrecht, aan de Voorstraat. Het pand is zo duurzaam mogelijk ingericht. Zo zijn de meubels gemaakt van hergebruikt plastic afval, het tapijt van gerecyclede stof en is de verf van het duurzame merk Fairf. 

“Trouwe online klanten en Instagram-volgers hebben ook behoefte aan een offline ervaring en persoonlijk contact. En gelukkig maar! Daarin zit voor mij en mijn team een groot deel van het plezier", aldus Jolink over de opening van haar nieuwe winkel. "Utrecht is voor deze groep een centraal gelegen en goed bereikbare locatie. We zien het als servicepunt voor heel Nederland."

Jolink laat weten dat ze belang hecht aan een zo duurzaam mogelijke bedrijfsvoering en laat dat tot uiting komen in het interieur van haar winkels. De labels van haar jeans zijn bijvoorbeeld gemaakt van restafval uit appelteelt dat wordt verwerkt tot een leerachtig materiaal. Daarnaast werkt de ontwerpster momenteel aan een eigen vegan sneaker.

Jolink’s eerste winkel bevindt zich in Rotterdam. In beide filialen zijn alle items uit de online shop verkrijgbaar, die ook thuisbezorgd kunnen worden door fietskoeriers. Jolink zet zich af tegen de traditionele (fast fashion-)kledingbranche, met 'tijdloze' en duurzame kleding die lang mee moet gaan. 


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!