In hartje Brussel heeft supermarktketen Carrefour een nieuw concept gelanceerd. In Carrefour City ligt de nadruk op biologisch voedsel, het eigen merk en lokale producten. Ook is er een café.
De winkel van tweehonderd vierkante meter bevindt zich in de voetgangerszone aan de Anspachlaan. Volgens Carrefour is die afgestemd op het leven van de stedelijke klant, 'die op zoek is naar authenticiteit en geïnteresseerd is in lokale producten, bio en milieu-aspecten zoals afvalvermindering'. De huismerken zijn goed vertegenwoordigd: 1530 soorten van Carrefour en 480 soorten van Carrefour Bio. Het meeste meubilair in de winkel en in het restauratiedeel is gerecycled. In het kader van 'zero waste' kan de klant zijn eigen potjes en doosjes meebrengen. Als...
In hartje Brussel heeft supermarktketen Carrefour een nieuw concept gelanceerd. In Carrefour City ligt de nadruk op biologisch voedsel, het eigen merk en lokale producten. Ook is er een café.
De winkel van tweehonderd vierkante meter bevindt zich in de voetgangerszone aan de Anspachlaan. Volgens Carrefour is die afgestemd op het leven van de stedelijke klant, 'die op zoek is naar authenticiteit en geïnteresseerd is in lokale producten, bio en milieu-aspecten zoals afvalvermindering'. De huismerken zijn goed vertegenwoordigd: 1530 soorten van Carrefour en 480 soorten van Carrefour Bio. Het meeste meubilair in de winkel en in het restauratiedeel is gerecycled. In het kader van 'zero waste' kan de klant zijn eigen potjes en doosjes meebrengen. Als alternatief voor plastic tasjes zijn er stoffen tasjes en zakjes gemaakt van zeeafval. De winkel heeft zelfscankassa's.
Volgens Carrefour is er een 'ultravers assortiment maaltijdoplossingen' voor elk moment van de dag. Zo zijn er een saladebar, knapperige pizza's, sandwiches, soepen, vruchtensappen en voorgesneden fruit. Alle gerechten kunnen zowel worden meegenomen als worden gegeten in het Carrefour Café, een ruimte van zestig vierkante meter met zicht op straat en gratis wifi.