Het Deense fashionmerk Wood Wood zette onlangs voor het eerst voet in het Verenigd Koninkrijk met een opvallende, speelse flagshipstore. Het Londense pand is niet alleen een winkel, maar ook een showroom en een ‘creatieve ruimte’ voor Wood Wood. In de boetiek worden zowel de eigen collecties als die van andere merken aangeboden.
Het interieur van de zaak, gevestigd in de wijk Soho, is ontworpen door het Kopenhaagse architecten- en designbureau Spacon & X. Die haalde zijn inspiratie uit de Engelse streetwear. Het resultaat is een ontwerp met veel speelse elementen, zoals rode franjes, ijzeren spijlen met daaraan bakstenen geregen en glazen toonbanken waarin alle kleuren van de regenboog weerspiegeld worden. Mede dankzij de opvallende franjes wordt de ruime winkel opgedeeld in kleine, intieme gedeelten.
Het Deense fashionmerk Wood Wood zette onlangs voor het eerst voet in het Verenigd Koninkrijk met een opvallende, speelse flagshipstore. Het Londense pand is niet alleen een winkel, maar ook een showroom en een ‘creatieve ruimte’ voor Wood Wood. In de boetiek worden zowel de eigen collecties als die van andere merken aangeboden.
Het interieur van de zaak, gevestigd in de wijk Soho, is ontworpen door het Kopenhaagse architecten- en designbureau Spacon & X. Die haalde zijn inspiratie uit de Engelse streetwear. Het resultaat is een ontwerp met veel speelse elementen, zoals rode franjes, ijzeren spijlen met daaraan bakstenen geregen en glazen toonbanken waarin alle kleuren van de regenboog weerspiegeld worden. Mede dankzij de opvallende franjes wordt de ruime winkel opgedeeld in kleine, intieme gedeelten.
De keuze voor Londen als volgende bestemming was geen moeilijke voor Wood Wood. Creative director Karl Oskar-Olsen laat weten dat zowel de Engelse muziek en subculturen als het ‘iconische Britse erfgoed’ belangrijke inspiratiebronnen zijn voor zijn collecties. Het is de zevende locatie van het Deense merk, dat vier vestigingen heeft in zijn thuisland en één in Berlijn.
Wood Wood is in 2002 opgericht door Olsen en zijn compagnon Brian SS Jensen. De ondernemers groeiden op in de jaren '90, een periode vol graffiti en street culture waarin subculturen en kledingstijl een belangrijke rol speelden. Het merk combineert naar eigen zeggen high fashion, sport en streetwear met jongerencultuur, kunst en muziek om tot zijn ontwerpen te komen.