Daily Paper: 'We blijven wie we zijn. New York of niet'

Daily Paper: 'We blijven wie we zijn. New York of niet'

Het Nederlandse modelabel Daily Paper onderzoekt de Amerikaanse fashionindustrie om zo met hun nieuwe winkel in New York in te kunnen spelen op de lokale behoeften. Het merk opent volgend jaar zijn eerste winkel daar, gevestigd in de wijk Lower East Side. Daarnaast is Daily Paper ook bezig met de voorbereidingen voor het openen van pop-upwinkel in het Ghanese Accra.

Of de winkel in New York een succes wordt kan mede-oprichter Hussein Sulemein niet zeggen. “Dat weten we niet”, zegt hij in een interview met Trouw. “Elke beslissing die we met Daily Paper hebben genomen, hebben we vanuit onze gut genomen. Dat blijven we doen. Ook in New York.” Het merk zegt zich vast te houden aan zijn eigen stijl. “We blijven wie we zijn. New York of niet.”

Daily Paper werd in 2012 opgericht door Suleiman samen met Abderrahmane Trabsini en Jefferson Osei. Het merk verkoopt onder meer T-shirts, joggingbroeken en schoudertasjes en is vooral populair onder jongeren. Drie jaar geleden werd de eerste fysieke winkel geopend op de Bilderdijkstraat in Amsterdam-West, later kwam daar een tweede locatie in de hoofdstad bij. Daily Paper verkoopt zijn kleding op 180 punten in 29 verschillende landen. Het merk ontwierp dit jaar een Van Gogh-kledingcollectie in samenwerking met het Van Gogh museum.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!