Roland Kahn: 'Je succes is ook je grootste bedreiging'

Roland Kahn: 'Je succes is ook je grootste bedreiging'

Hij is een van de meest doorgewinterde ondernemers van Nederland, maar toch zag Roland Kahn (67) 'zijn' CoolCat in 2019 op de fles gaan. In dit interview met De Ondernemer blikt hij terug op zijn zakelijke hoogte- en dieptepunten en legt hij uit hoe zijn arrogantie er naar eigen zeggen voor zorgde dat hij online shoppen destijds onderschatte. Ook vertelt hij over de overdracht van zijn familiebedrijf Coolinvestments aan zijn tweelingzoons (die over ongeveer een jaar plaatsvindt) en de inhaalrace die hij maakt op het gebied van e-commerce, onder meer met de webshop van V&D. “Ik denk dat er weinig zeer succesvolle mensen zijn die niet een paar keer in hun leven in een heel diep dal hebben gekeken.”

Hij is een van de meest doorgewinterde ondernemers van Nederland, maar toch zag Roland Kahn (67) 'zijn' CoolCat in 2019 op de fles gaan. In dit interview met De Ondernemer blikt hij terug op zijn zakelijke hoogte- en dieptepunten en legt hij uit hoe zijn arrogantie er naar eigen zeggen voor zorgde dat hij online shoppen destijds onderschatte. Ook vertelt hij over de overdracht van zijn familiebedrijf Coolinvestments aan zijn tweelingzoons (die over ongeveer een jaar plaatsvindt) en de inhaalrace die hij maakt op het gebied van e-commerce, onder meer met de webshop van V&D. “Ik denk dat er weinig zeer succesvolle mensen zijn die niet een paar keer in hun leven in een heel diep dal hebben gekeken.”


Foto: De Ondernemer

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!