Het Nederlandse fietsenmerk VanMoof introduceert deze week een augmented reality-tool. Met de functie kunnen gebruikers de nieuwste e-bike van het bedrijf virtueel voor zich plaatsen en bekijken.
De tool is geïntegreerd in de VanMoof-webwinkel en online advertenties en wordt geopend via de camera van een smartphone. Hiermee is het mogelijk om rond de geprojecteerde fiets te lopen en uitleg te krijgen bij de technische functies van de e-bike.
Met de AR-tool wil VanMoof de drempel voor het online bestellen van een fiets verlagen. “Een van de grootste uitdagingen met online aankopen is het terugsturen”, zegt ceo en medeoprichter Taco Carlier hierover. Hij noemt retourneren een belasting op het milieu en een pijnpunt van de distributieketen. “Als je niet in de buurt woont, maakt de augmented reality-tool het makkelijker de fiets te kiezen die het beste bij je past.”
VanMoof verkoopt wereldwijd tachtig procent van zijn fietsen online. Het bedrijf mikt vooral op wereldsteden, zoals San Francisco, Tokio en New York, en boekte in 2019 een omzet van bijna 40 miljoen euro.
Reacties 0