Online platform Warenhuis Groningen wil het concept binnen een jaar in twintig steden neerzetten. Dat laat mede-oprichter Michiel Vos weten in een gesprek met RetailTrends. Vos denkt in eerste instantie aan de grote Nederlandse steden. "Maar dat betekent niet dat we niet geschikt of beschikbaar zijn voor kleinere steden."
Vos heeft al afspraken staan met Den Bosch, maar ook Leeuwarden en Assen hebben interesse getoond in het concept. "Op den duur willen we dat er een draaiboek komt voor gemeenten, zodat zij precies weten welke stappen ze moeten ondernemen om zelf een warenhuis op te zetten."
Warenhuis Groningen geeft ondernemers uit de stad een online podium door informatie en producten van de retailer aan te bieden op het platform. "Consumenten die op zoek zijn naar een product en graag willen weten waar ze dat in de buurt kunnen kopen, kunnen die informatie dan op de site van Warenhuis Groningen vinden", vertelt Vos. Voor de lokale spelers is het vaak moeilijk om op te vallen tussen al het grote geweld van partijen als bol.com en Amazon, een concept als Warenhuis Groningen kan dan uitkomst bieden.
Reacties 0