Coop heeft zijn assortiment voor huisdieren uitgebreid met online only-producten. De supermarktketen ziet online ruimte voor een 'aanvullend en onderscheidend aanbod', zegt een woordvoerder tegen Distrifood.
Het gaat om een pilot met een paar honderd online only-producten, waaronder hooi voor konijnen en kattenluikjes. Volgens de woordvoerder heeft de keten ook tijdens Black Friday online only getest. Coop is niet de eerste supermarkt die hiermee experimenteert: Dekamarkt kondigde afgelopen jaar een online only-assortiment voor de zakelijke markt aan en Jumbo lanceerde in 2016 grootverpakkingen voor zijn online klanten.
Coop deed in 2019 online goede zaken: de keten groeide naar eigen zeggen twee keer harder dan de markt voor thuisbezorging. E-commerce wordt in het jaarverslag van de supermarkt 'veruit de grootste winkel van de organisatie' genoemd. Het bedrijf zag afgelopen jaar de totale omzet met elf procent toenemen tot ruim 1,5 miljard euro.
Reacties 0