Omzet van GrandVision flink in de lift

Omzet van GrandVision flink in de lift

Optiekconcern GrandVision zag zijn omzet het afgelopen jaar groeien met 8,6 procent. Het laatste kwartaal was zelfs goed voor een groei van 10,7 procent. Dat blijkt uit de voorlopige jaarcijfers. 

De omzetstijging is voor een deel gerealiseerd door de overname van Optiek2000 in Spanje en McOptic in Zwitserland. Samen goed voor een omzetgroei van 3,6 procent. 

Binnen Europa groeide de omzet met 3,7 procent vergeleken met een jaar eerder. Met name de Benelux, Frankrijk en Duitsland hadden een sterk jaar, terwijl in het Verenigd Koninkrijk de resultaten juist tegenvielen. De e-commercetak van het bedrijf steeg met 66 procent. GrandVision verwacht bovendien het jaar af te sluiten met een aangepaste ebitda-groei van vier tot zes procent.

“2019 was een sterk jaar voor de omzetgroei en we boekten vooruitgang in het behalen van onze strategische doelen om een leidende multichannel optiekketen te worden”, stelt ceo Stephan Borchert. Wat de invloed van de overname door EssilorLuxottica is op de cijfers kan nu nog niet bekend worden gemaakt. 

GrandVision is het moederbedrijf van onder meer Pearle en EyeWish. In 2019 werd het bedrijf overgenomen door optiekreus EssilorLuxottica, eigenaar van onder meer Ray-Ban en Sunglass Hut.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends