Dit land weet Starbucks maar niet te veroveren

Dit land weet Starbucks maar niet te veroveren

Is het de prijs, de smaak of is de concurrentie simpelweg te hevig? Over het succes van Starbucks valt niet te twisten, maar het welbekende concept van de Amerikaanse keten valt niet overal in de smaak. Het koffiebedrijf heeft de code van dit Aziatische land nog niet gekraakt en CNBC onderzoekt in deze video hoe dat komt. 

Starbucks' welbekende concept valt niet overal in de smaak. In Zuid-Afrika stokt de opmars van het Amerikaanse bedrijf en ook de Vietnamezen zien weinig in de creatieve, maar relatief prijzige drankjes. In het Aziatische land drinken ze hun koffie het liefst een tikkeltje sterker, gemaakt van Robusta- in plaats van Arabica-bonen. Dat is niet de enige reden waarom het de koffieketen, met meer dan dertigduizend filialen wereldwijd, in Vietnam maar niet lukt om te groeien. CNBC zette de oorzaken op een rij en vroeg zich af: vindt Starbucks ooit de sleutel tot de Vietnamese markt, of kan het bedrijf beter meteen zijn biezen pakken?

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen