Starbucks' welbekende concept valt niet overal in de smaak. In Zuid-Afrika stokt de opmars van het Amerikaanse bedrijf en ook de Vietnamezen zien weinig in de creatieve, maar relatief prijzige drankjes. In het Aziatische land drinken ze hun koffie het liefst een tikkeltje sterker, gemaakt van Robusta- in plaats van Arabica-bonen. Dat is niet de enige reden waarom het de koffieketen, met meer dan dertigduizend filialen wereldwijd, in Vietnam maar niet lukt om te groeien. CNBC zette de oorzaken op een rij en vroeg zich af: vindt Starbucks ooit de sleutel tot de Vietnamese markt, of kan het bedrijf beter meteen zijn biezen pakken?
Starbucks' welbekende concept valt niet overal in de smaak. In Zuid-Afrika stokt de opmars van het Amerikaanse bedrijf en ook de Vietnamezen zien weinig in de creatieve, maar relatief prijzige drankjes. In het Aziatische land drinken ze hun koffie het liefst een tikkeltje sterker, gemaakt van Robusta- in plaats van Arabica-bonen. Dat is niet de enige reden waarom het de koffieketen, met meer dan dertigduizend filialen wereldwijd, in Vietnam maar niet lukt om te groeien. CNBC zette de oorzaken op een rij en vroeg zich af: vindt Starbucks ooit de sleutel tot de Vietnamese markt, of kan het bedrijf beter meteen zijn biezen pakken?