Amazon moet de Nederlandse consument nog overtuigen als de internetreus ons land betreedt. Dat blijkt uit het onderzoek van consultancybureau Simon-Kucher & Partners dat is uitgevoerd onder ruim duizend consumenten. 

Van de ondervraagden geeft 47 procent aan niet zeker te weten iets bij Amazon te kopen als het bedrijf een volledige webshop in ons land zou hebben. De voornaamste reden (66 procent) hiervoor is dat de consument te weinig van Amazon afweet. 44 procent geeft aan wel een aankoop te willen doen. En als er dan een aankoop gedaan wordt bij de Amerikaanse reus, wordt dat vooral gedaan indien het product goedkoper is dan bij andere webshops (71 procent van de ondervraagden). 

Uit het onderzoek blijkt verder dat bol.com de favoriet is onder de online retailers. De webshop scoort het hoogst op prijs, aanbod en service. Voor Amazon is het zaak om de consument met name op het gebied van service te overtuigen, want slechts vijftien procent van de ondervraagden zegt naar Amazon te gaan voor de service. 

Lees op RetailTrends een uitgebreide analyse over wat we al weten over Amazon in Nederland