Balr: 'Alle failliete retailers waren slecht op social media'

Balr: 'Alle failliete retailers waren slecht op social media'

Geen enkele van de in de afgelopen jaren omgevallen retailers had een grote volgersschare op social media. Dat zei ceo Juul Manders van modemerk Balr donderdag tijdens de Webwinkel Vakdagen.

Manders roept alle retailers en merken op social media te omarmen. Daarbij noemt hij naast kanalen als Facebook en Instagram met name ook TikTok. “Dat is niet het enige waarmee je het kunt redden. Maar honderd procent van de bedrijven die failliet gingen waren poor op social media.” Balr heeft zelf miljoenen volgers verspreid over verschillende kanalen. Daarnaast is Manders eigenaar van 433, de grootste online voetbalcommunity ter wereld.

De Balr-ceo stelt verder dat merken die stuck in the middle zijn het niet gaan redden, mede door de opkomst van voice. Spelers aan de onder- en bovenkant van de markt maken volgens hem daardoor meer kans. “Want je vraagt Alexa óf om een goedkoop wit shirt en krijgt het eenvoudigste Primark-item te zien, óf je vraagt om een wit shirt van Gucci. Zomaar een shirtmerk in het midden gaat het niet redden.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!