Bij deze mierzoete flagship liggen Chanel en Dior in de schappen

Bij deze mierzoete flagship liggen Chanel en Dior in de schappen

Roze, roze en nog eens roze: dat de mierzoete kleur kenmerkend is voor deze retailer laat zich raden. Opvallend is de betonnen pui van deze flagshipstore van The Webster in elk geval wel. De palmbomen verraden een ander detail: de nieuwe winkel, waar items van luxemerken worden verkocht, bevindt zich in Beverly Center in de Amerikaanse stad Los Angeles.

Je kunt er niet omheen kijken: de gigantische betonnen, tweedelige voorkant van dit pand. De witte kleur op de buitenkant van de rest van het winkelcentrum doet het babyroze nog meer opvallen. Van dichtbij is de structuur van het beton goed zichtbaar en prijkt 'The Webster' op het stenen randje bij de ingang van de winkel. 

Roze, roze en nog eens roze: dat de mierzoete kleur kenmerkend is voor deze retailer laat zich raden. Opvallend is de betonnen pui van deze flagshipstore van The Webster in elk geval wel. De palmbomen verraden een ander detail: de nieuwe winkel, waar items van luxemerken worden verkocht, bevindt zich in Beverly Center in de Amerikaanse stad Los Angeles.

Je kunt er niet omheen kijken: de gigantische betonnen, tweedelige voorkant van dit pand. De witte kleur op de buitenkant van de rest van het winkelcentrum doet het babyroze nog meer opvallen. Van dichtbij is de structuur van het beton goed zichtbaar en prijkt 'The Webster' op het stenen randje bij de ingang van de winkel. 

Wie een blik door het lange, horizontaal gebogen raam werpt, ziet dat zowel het roze als het beton binnen in de winkel (met een oppervlakte van 1022 vierkante meter) al net zo goed vertegenwoordigd zijn. Er zijn weinig andere materialen of kleuren verwerkt in het interieur van het vlaggenschip van The Webster. Ook de gebogen muren en cilindervormige pilaren hebben er een plekje veroverd. 

"Roze deed me denken aan mode, maar ik wilde ook iets maken dat zowel hard als zacht was", zegt architectenbureau Adjaye Associates over het ontwerp. De boetiek moest een plek zijn waar je niet alleen kunt shoppen, maar ook kunt 'rondhangen en ontdekken'. Alleen de vloer van de ruimte is niet roze, maar van grijs beton, en de kledingrekken en spiegels voegen elegant brons toe aan het interieur. De muren in de paskamers zijn deels bedekt met bloemig, vintage 50's behang. De nissen in de winkel, waar lampen in zijn geplaatst, dienen straks als podium voor kunstwerken. 

The Webster is een luxe multibrandretailer, die vorig jaar zijn tiende verjaardag vierde. Het bedrijf opende in 2009 zijn eerste flagship in Los Angeles en tikt met zijn nieuwste filiaal zeven winkels aan. In de boetieks hangen merken als Balmain, Chanel, Dior en Givenchy.


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!