Appdate: Zo kan een kind de was doen

Appdate: Zo kan een kind de was doen

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week onder meer apps van John Lewis de Amerikaanse wasdienst Hampr.

John Lewis
Ook met de app van John Lewis is het nu mogelijk om virtueel een meubel in je woonkamer neer te zetten. Het Britse warenhuis voegde deze maand de functie ‘Virtual Sofa’ aan zijn app toe. Eerst werd getest met ruim honderd van de beste verkopende banken en stoelen van de retailer en de aankomende weken worden daar meer meubels uit deze productcategorie aan toegevoegd. John Lewis zegt met de technologie een einde te willen maken aan ‘het gokken en hopen dat een meubel mooi staat’. “Klanten kunnen nu online verschillende stijlen bekijken, comfort testen in onze winkels en door het gebruik van de AR-functie maat en kleur testen in hun huis”, aldus Sean O’Connor, head...

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week onder meer apps van John Lewis de Amerikaanse wasdienst Hampr.

John Lewis
Ook met de app van John Lewis is het nu mogelijk om virtueel een meubel in je woonkamer neer te zetten. Het Britse warenhuis voegde deze maand de functie ‘Virtual Sofa’ aan zijn app toe. Eerst werd getest met ruim honderd van de beste verkopende banken en stoelen van de retailer en de aankomende weken worden daar meer meubels uit deze productcategorie aan toegevoegd. John Lewis zegt met de technologie een einde te willen maken aan ‘het gokken en hopen dat een meubel mooi staat’. “Klanten kunnen nu online verschillende stijlen bekijken, comfort testen in onze winkels en door het gebruik van de AR-functie maat en kleur testen in hun huis”, aldus Sean O’Connor, head of online product & customer experience bij John Lewis. Gebruikers kunnen de functie inschakelen door op de knop ‘View in your room’ onder het meubel te klikken.

Hampr
Volgens wasdienst Hampr is een gemiddeld huishouden zo'n zestig euro per week kwijt aan waskosten. Bovendien is het een tijdrovende en niet erg geliefde taak. Wat als wij dat de consument uit handen nemen?, dacht het Amerikaanse bedrijf. Voor een bedrag van ongeveer 35 euro per jaar sluiten gebruikers een membership af bij en daarnaast wordt een bedrag van zo'n negen euro per volle waszak betaald. De eerste vier Hampr-waszakken worden na afsluiting van een abonnement gratis geleverd. Door met de app de QR-code op de zak te scannen, kan de gebruiker zijn was 'aanmelden' en bepaalde voorkeuren aangeven - bijvoorbeeld in heet water wassen - zodat de was op dezelfde manier wordt gewassen als thuis.

De vuile was wordt in de zak gestopt, thuis opgehaald door een zogenoemde 'washr' van Hampr en binnen 24 uur wordt de was gewassen en gevouwen teruggebracht. Het bedrijf gebruikt het plantaardige wasmiddelmerk Droppr, maar er kan ook zelfgekozen wasmiddel worden meegegeven.

1-800-Flowers
Online bloemenwinkel 1-800-Flowers heeft zijn app vernieuwd. Zo is er een augmented reality-functie toegevoegd, waarmee gebruikers een de bloemboeketten in 3D op hun beeldscherm kunnen bewonderen en virtueel in hun eigen omgeving neerzetten. Daarna kunnen je het boeket meteen bestellen en betalen met Apple Pay of Venmo, onderdeel van Paypall. Beide betalingsmogelijkheden zijn met de vernieuwing van de app geïntegreerd. 1-800-Flowers lanceert zijn vernieuwde app bewust kort voor Valentijnsdag, waarschijnlijk de drukste dag van het jaar voor het Amerikaanse bedrijf.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!