'Zeven op de tien consumenten willen meer technologie in de winkel'

'Zeven op de tien consumenten willen meer technologie in de winkel'

Consumenten verlangen naar meer digitale service in de winkel. Met name wifi in de winkel en een loyaliteitsprogramma om punten te sparen staan bij klanten hoog in het vaandel. Dat blijkt uit een onderzoek van Bitkom onder Duitse consumenten. 

Uit de enquête, gehouden onder meer dan duizend consumenten ouder dan 16 jaar, blijkt dat zeven op de tien internetgebruikers verlangt naar meer digitale technologieën in de fysieke winkel. Met name wifi wordt gezien als een belangrijke service, volgens veertig procent van de ondervraagden.

"Je hebt wifi nodig in je winkel om toekomstbestendig te zijn. En de voordelen ervan liggen voor de hand; de klant kan meer informatie over de producten verzamelen en kan er inspiratie opdoen", vertelt Florian Lange, Bitkom-expert voor handel en logistiek. 

Naast wifi is ook een loyaliteitsprogramma waar klanten punten kunnen sparen belangrijk voor consumenten, zo vindt 37 procent van de ondervraagden. 35 procent wil op zijn smartphone kunnen zien welke producten in de winkel op voorraad zijn en dertig procent wil graag individuele aanbiedingen op zijn telefoon ontvangen. 

Een navigatie-app die je direct naar het juiste product leidt, lijkt een vijfde van de ondervraagde handig en elf procent geeft aan graag augmented reality-brillen in de winkel te willen hebben.

Reacties

Dat vonden wij in Utrecht al in 2013 en hoopten dat de aanbesteding van wifi in openbaar gebied met mogelijkheid in winkel, retailers hiertoe zou aanzetten.... die waren echter nog niet zo ver. Wat dat betreft zou veel meer accent kunne komen op digitale innovatie, gemak voor de klant, on en off line geïntegreerd.

Geplaatst door Brigitte Hulscher op 6 februari 2020 om 14:05

Laatste nieuws









RetailTrends